moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

 
Silniki do Leopardów - serwis w Poznaniu

Wojskowe Zakłady Motoryzacyjne z Poznania będą serwisować i naprawiać m.in. silniki do czołgów Leopard 2. Umowę w tej sprawie, obejmującą również transfer technologii i know-how, podpisali w Kielcach Elżbieta Wawrzynkiewicz, prezes WZMot, oraz Karl-Heinz Weltz, dyrektor MTU  Friedrichshafen, niemieckiej firmy, która produkuje silniki do wojskowych pojazdów.


MON chce, aby w zakładach w Poznaniu powstało centrum silnikowe, które będzie zajmować się serwisowaniem i naprawami zespołów napędowych wszystkich pojazdów używanych przez armię. Zwłaszcza, że w najbliższych latach wojsko będzie wymieniało na nowe: samobieżne haubice, czołgi, bojowe wozy piechoty oraz samochody ciężarowe.

Resort obrony narodowej już w ubiegłym roku zdecydował, że taka instytucja jak centrum silnikowe ma powstać w Wojskowych Zakładach Motoryzacyjnych. 28 października 2013 roku porozumienie w tej sprawie podpisali minister obrony Tomasz Siemoniak, Wojciech Dąbrowski, prezes Agencji Rozwoju Przemysłu, oraz Janusz Potocki, ówczesny prezes WZMot.

Dzisiaj zaś podczas Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego w Kielcach  udało się sfinalizować kolejną umowę w tej sprawie. Tym razem porozumienie z firmą WZMot zawarł jeden z największych na świecie producentów wojskowych silników. Niemiecki koncern, który produkuje m.in. silniki do używanych przez naszą armię czołgów Leopard 2A4 i Leopard 2A5, przekaże poznańskim zakładom technologię i know-how do napraw i serwisu produkowanych przez siebie wojskowych silników.

– To symboliczny początek działalności poznańskiego centrum silnikowego, które uzyskało możliwość serwisowania i napraw, a za jakiś czas, mam nadzieję również i montażu silników produkowanych przez firmę MTU – mówi Czesław Mroczek, wiceminister obrony.

Jak podkreśla Elżbieta Wawrzynkiewicz, prezes WZMot, serwisowanie i naprawy silników MTU to dopiero początek budowania produkcyjnych i technologicznych zdolności poznańskiej firmy. – Kolejnym krokiem będzie pozyskanie uprawnień do serwisu i napraw skrzyń biegów do silników używanych w Leopardach. Dzięki temu będziemy mogli zajmować się obsługą całych zespołów napędowych – mówi Elżbieta Wawrzynkiewicz.

Pierwszy silnik polskich Leopardów 2 może trafić do serwisu w Poznaniu już na początku przyszłego roku.

REKLAMA

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: Krzysztof Wilewski

dodaj komentarz

komentarze

~bart
1409683020
Amunicję produkuje MESKO poszukaj na google zamiast trollować i pieklić się...
9A-D0-CC-DF
~piotr
1409663580
Czyli to kolejny krok w stworzenie Leoparda 2A4PL ???
19-A1-6B-71

Laserowa artyleria US Army
 
Market Garden, Sosabowski wkracza do gry
Ukraiński kurs na Zachód
Dodatki dla specjalsów po nowemu
Rój dronów nad poligonem w Orzyszu
Komisje sejmowe o umowie z USA
Gaudeamus Igitur w najstarszej wojskowej uczelni
Nowe sanitarki dla wojska
Jak Berling szedł na odsiecz Warszawie
Polsko-amerykańska współpraca
Pełne wynagrodzenie za kwarantannę
Wybuchowa edukacja
Wesprzyj kombatantów
Orzeczenia lekarskie żołnierzy będą ważne dłużej
McCarthy: Żołnierze USA w Polsce zwiększają bezpieczeństwo całego regionu
Ogień w natarciu
Posłowie o przyczynach tragedii z 10 kwietnia
Lekarz – oficer to brzmi dumnie
Kierunek Turcja, czyli nowa misja polskich żołnierzy
Marsz po brązową szarotkę
Polak z Medalem NATO
W MON o polsko-słowackiej współpracy
Niepokorni Niezłomni Wyklęci po raz 12.
16 Dywizja najlepsza!
Amerykanie odmładzają F-16
Na WF-ie dokładniej ocenią wytrzymałość żołnierzy
Marynarski Katyń
Druga kariera byłych żołnierzy
20 medali żołnierzy na mistrzostwach kraju w biegu na orientację i łucznictwie
To kolarze rozpoczęli współczesną historię polskiego wojskowego sportu
„Kaper” przeciw terrorystom
Tak się ćwiczy na rumuńskich poligonach
„Astral Knight” – integracja na polskim niebie
Medycy po unitarce
Kombatanci na parkiecie
Sonary dla śmigłowców ZOP
Święto terytorialsów
Nadlecą Ważki, czyli mikrodrony dla wojska
F-16 kończą misję w Estonii
Kraby kontra okręt
Brąz kajakarza, 10 medali biegaczy i badmintonistów
Jak komuniści odebrali obywatelstwo polskim oficerom
„Aviation Detachment” w Łasku
Mordercza obrona Warszawy
Agencja Uzbrojenia nabiera kształtów
W tej służbie jak w żadnej innej najważniejsi są ludzie
Miesiąc izolacji żołnierzy „Irini”
Żołnierze zdobyli 13 medali na mistrzostwach Polski w strzelectwie i kolarstwie
Zaplecze dla Rosomaków
Sukcesy wojskowych lekkoatletów
Wojsko przeciw wirusowi
Kłopoty z odprawą mieszkaniową
Jakie limity służby czynnej w 2021 roku?
Komitet Wojskowy NATO o pandemii
Bohaterowie na wakacjach w Ryni
Najważniejsi dowódcy V4 w Polsce
Wojskowe uczelnie w dobie wirusa
Więcej pieniędzy dla żołnierzy na misjach

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Inspektorat Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO