moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

 
Studenci Szkoły Orląt walczą o licencje

Będą ćwiczyć start i lądowanie, loty nawigacyjne oraz pilotaż. Blisko 200 wojskowych i cywilnych studentów Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych w ciągu czterech miesięcy odbędzie praktyki. Latać będą m.in. na Diamondach i śmigłowcach Cabri. Trening rozpoczęli wczoraj na lotnisku w Sochaczewie.

Na lotnicze praktyki wyjechali studenci I, II i III roku lotnictwa i kosmonautyki. Choć studiują w Dęblinie, ćwiczyć będą w Sochaczewie. – W przestrzeni powietrznej wokół Dęblina jest spory tłok, dlatego zabieramy przyszłych pilotów na inne lotnisko – mówi ppłk pil. Maciej Wilczyński, kierownik Akademickiego Ośrodka Szkolenia Lotniczego uczelni.

Loty nad Dęblinem wykonują studenci Szkoły Orląt, a także piloci 41 Bazy Lotnictwa Szkolnego oraz miejscowego aeroklubu. – Na naszym lotnisku codziennie lądują śmigłowce SW-4 i Mi-2, samoloty TS-11 Iskra oraz treningowe Diamondy i Zliny – dodaje ppłk pil. Maciej Wilczyński.

REKLAMA

Dlatego uczelnia zdecydowała w ubiegłym roku, że na pewien czas przeniesie treningi do Sochaczewa na lotnisko, z którego wojsko już nie korzysta. – Jeżeli nic się nie zmieni, będziemy się tam szkolić od wiosny do jesieni, kiedy to liczba lotów jest największa – mówi instruktor z Dęblina.

W zależności od specjalności przyszli piloci będą latać na różnego typu maszynach, m.in.: na śmigłowcach Guimbal Cabri G2, samolotach Diamond DA-20 oraz samolotach Zlin.

Prawie 200 kandydatów na pilotów będzie ćwiczyć start i lądowanie oraz różnego rodzaju manewry. Podchorążowie, którzy w przyszłości będą latać na wojskowych samolotach odrzutowych, muszą spędzić w powietrzu określoną liczbę godzin, co pozwoli im uzyskać licencję pilota samolotowego turystycznego. Będą też mieli uprawnienia do wykonywania lotów nocnych VFR według wskazań przyrządów. Z kolei przyszli piloci śmigłowców wojskowych będą szkoleni do uzyskania licencji pilota śmigłowcowego turystycznego. – Studenci cywilni starają się o licencję pilota samolotowego zawodowego z uprawnieniami do wykonywania lotów na samolotach wielosilnikowych i według wskazań przyrządów – mówi ppłk Wilczyński.

Część studentów cywilnych będzie szkolić się, by uzyskać licencję pilota śmigłowcowego zawodowego. Praktyki lotnicze zakończą się we wrześniu.

Paulina Glińska, Magdalena Kowalska-Sendek

autor zdjęć: ppłk Andrzej Jaworski

dodaj komentarz

komentarze


Agent w generalskich szlifach
 
Rosyjskie zagrożenie w kosmosie
Obradowała Rada Gabinetowa
NATO walczy z koronawirusem
Poćwicz online z siedmioma sportsmenkami
Jakie podwyżki dla żołnierzy?
Poćwicz z mistrzami sportu wojskowego!
Wirtualne strzelanie w Błękitnej Brygadzie
Weź udział w wojskowych ćwiczeniach
Pierwsze Leopardy 2PL odebrane
Terytorialsi nie stracą dodatku
Na misjach święta inne niż zwykle
Święto żołnierzy służących na misjach
W tym roku weterani stawiają na rehabilitację
Granatniki dla GROM-u poszukiwane
Zostań w domu i czytaj „Polskę Zbrojną”
Prezydent Duda w Davos o przyszłości Sojuszu
Polskie porty bardziej otwarte
Army of Medics
Wirtualny bieg na Monte Cassino na ostatniej prostej
10 mln zł na zapomogi dla żołnierzy
Online z mistrzami sportu
„Nagroda specjalna” dla płk. Tomasza Bartkowiaka
Orzeczenia lekarskie żołnierzy będą ważne dłużej
Ćwiczenia z torpedą
Pełne wynagrodzenie za kwarantannę
„Ratownik” od nowa
Komitet Wojskowy NATO o pandemii
MON podsumowuje walkę wojska z COVID-19
Na wakacje z WOT
Nowy wiceminister w MON
Wojsko wspiera pensjonariuszy placówek opiekuńczych
Głos (z) płonącej Warszawy
Co z tegorocznym MSPO?
Sukcesy sportowców w mundurach
Widzieć i nie być widzianym
Wojsko przeciw wirusowi
Pięcioro laureatów sportowego plebiscytu „Polski Zbrojnej”
Czas na praktyczne szkolenie studentów Legii
Miesiąc izolacji żołnierzy „Irini”
Amerykanie odmładzają F-16
MON nie wycofuje się z MSPO
„Spartan” znów na Mazurach
Prawdziwi wojownicy
NATO pozostaje w Iraku, Polska także
Kierunek: Drawsko Pomorskie
Mercedes nie tylko do holowania
„Anakonda” rusza na poligony
Więcej pieniędzy dla żołnierzy na misjach
Specjalsi świętują
Morskie początki „Anakondy”
Gen. Andrzejczak na wschodniej granicy
Białe noce podhalańczyków
Nowa strategia z podpisem prezydenta
Polskie F-16 w ćwiczeniach „Ramstein Alloy 20”
Pracowity tydzień flotylli
Koniec kijowskiego snu
Dunkierka, czyli 80 lat od operacji „Dynamo”
F-16 kończą misję w Estonii
„Harpun” do walki

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Inspektorat Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO