moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

 
Wygodniej i bezpieczniej
Tak dzięki projektom zespołu specjalistów PRT (Zespół Odbudowy Prowincji) będą poruszać się kierowcy i piesi w prowincji Ghazni. W sumie w 2011 roku wyremontowanych zostało blisko 40 ulic.

„Większość dróg w Afganistanie nie ma utwardzonej nawierzchni”, mówi major Paweł Chabielski, szef zespołu specjalistów PRT. „W miesiącach letnich ludność zmaga się z tumanami kurzu, w czasie opadów i wiosennych roztopów ulice zamieniają się w błotniste grzęzawisko. Taka sytuacja jest w prowincji Ghazni i mieście Ghazni”.
W 2011 roku zrealizowano cztery projekty, których celem była modernizacja ulic. „Trzy w mieście i jeden w dystrykcie Nawur”, wymienia major Chabielski. „Dodatkowo w ramach projektu <> została wybudowana droga asfaltowa o długości 600 metrów”.
Najkrótszy odcinek, bo niecałych 400 metrów, wyremontowany został w dystrykcie Nawur. Jest to droga wzdłuż wsi prowadząca do District Center – siedziby władz regionu. Wokół tego miejsca koncentruje się życie mieszkańców. Zaledwie w odległości dwóch metrów od ulicy znajdują się domy i sklepy. „Teraz mimo niesprzyjających warunków atmosferycznych miejscowa ludność może handlować, robić zakupy i bezproblemowo dostać się do swoich kalat”, dodaje major Chabielski.

afgan_drogi2
Podobnie wygląda teraz sytuacja w okolicach drogi wzdłuż rzeki Say Do Ab w mieście Ghazni. Łączy ona obwodnicę zachodnią (projekt zespołu specjalistów PRT zrealizowany w 2009 roku) z Dzielnicą Uchodźców (potocznie zwaną Returnee Town). Jest to główny trakt komunikacyjny między dzielnicą a centrum miasta. W ramach projektu na odcinku długości 1300 metrów został położony asfalt, po obu stronach ulicy wybudowane zostały między innymi chodniki, kanały ściekowe, przepusty drogowe i mur oporowy. Cała ulica jest oświetlona prawie 50 latarniami, które działają na baterie słoneczne. Zakończony projekt zwiększył bezpieczeństwo nie tylko kierowców, ale również pieszych, zwłaszcza dziewczynek uczących się w pobliskiej szkole. Na modernizacji drogi skorzystali także kupcy, których sklepy usytuowane są wzdłuż ulicy – teraz znacznie łatwiej prowadzić im interesy.
Komfort handlu poprawił się również w pobliżu największego w mieście i prowincji bazaru. Rozciąga się on po obu stronach rzeki Ghazni. Oprócz sklepów znajdują się tam zakłady rzemieślnicze i bary. Dzięki polskiej inwestycji w tamtej okolicy wyremontowanych zostało 19 ulic o łącznej długości blisko 3000 metrów. Na większości z nich został położony asfalt, na dwóch pozostałych beton i bruk.
Ostatnim projektem zakończonym w 2011 roku była modernizacja dróg w obrębie trzeciego planu, czyli północnej części miasta Ghazni. Jest to centrum mieszkalno-administracyjne stolicy prowincji. „Wyremontowanych zostało tam 14 ulic o łącznej długości ponad 3000 metrów”, mówi major Chabielski. „W roku 2012 planujemy budowę kolejnych dróg w tej dzielnicy oraz w całej prowincji. Dzięki takim projektom znacząco wpływamy na poprawę życia miejscowej ludności”.

Fot.: Magdalena Pilor
REKLAMA

dodaj komentarz

komentarze


Nurkowie w głębinach
 
Laserowa artyleria US Army
VIII zmiana PKW gotowa na misję
Powstali przeciw carskiej potędze
Będą zmiany w „Regulaminie ogólnym”
Dołącz do zawodowców
Ukraiński kurs na Zachód
Saperzy zimą otworzą ogień
Symulator Orlika w Dęblinie
Wojsko – plan na życie
Niebawem ruszą szczepienia żołnierzy
Co musi umieć kierowca czołgu
Nowe zasady wynagradzania za służbę przygotowawczą
Armia Fight Night znów w akcji
Zmiany w dodatkowym wynagrodzeniu
Hartowanie spadochroniarzy
Komandosi znad Garigliano
Kolebka biathlonu w rozbudowie
Szpital tymczasowy na Okęciu jest już gotowy
Kutno w sieci LogHubs
Jakie zmiany w umundurowaniu?
Żydzi od Andersa
Zmiana w unijnej misji we Włoszech
Dama odeszła do historii
Kuźnie oficerskich kadr
Prezydent Duda: współpraca wojskowa z USA ponad polityką
Pustynna burza wokół Husajna
Obrady ministrów obrony NATO
Agenci wywiadu na bobslejach
Jakie zmiany w mundurówce?
Admirał Bauer nowym szefem Komitetu Wojskowego NATO
Amerykanie odmładzają F-16
Pancerniacy ćwiczyli z niemiecką armią
Kandydaci na nurków szkolą się w Gdyni
Kwalifikacja odbędzie się …
Komisje sejmowe o umowie z USA
Daglezje na większe przeprawy
Meta podsumowała komandoskie biegi
Na rozgrzewkę – zapasy
Ferie z gwiazdami sportu
Na straży niebieskiej linii
Bohaterowie z 5 Pułku Artylerii
Trudny rok na misjach
Polak w służbie Jej Królewskiej Mości
18 Dywizja z Wielonarodową Brygadą
Trudny egzamin przed misją
Komitet Wojskowy NATO o pandemii
Wojsko walczy z COVID-19
IBCS dla Polski
(Nie)olimpijski sezon udany dla żołnierzy
WBH upublicznia swoje archiwa
Jest Warszawa
155 mm dla US Army
Kolejny dzień walki z koronawirusem
NATO o przyszłości misji w Iraku i Afganistanie
Treningi z gwiazdami zakończone, ale ćwiczcie dalej sami!

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Inspektorat Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO