moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

 
Pilot i technik roku w Marynarce Wojennej

Dowódca Grupy Lotniczej Darłowo komandor porucznik Cezary Wiatrak oraz technik pokładowy śmigłowców ratowniczych W-3RM „Anakonda” starszy bosman sztabowy Mirosław Ochtera zostali wyróżnieni tytułem pilota i technika roku w Marynarce Wojennej.

Tytuły wręczono w ubiegłą sobotę, w Warszawie, podczas 18. Balu Lotników i Polskiej Obronności organizowanego przez Agencję Lotniczą Altair − wydawcę magazynu „Skrzydlata Polska”.

Komandor porucznik pil. Cezary Wiatrak jest absolwentem dęblińskiej „Szkoły Orląt” (1990 r.), studiów dyplomowych na Uniwersytecie Gdańskim oraz studiów podyplomowych w Akademii Marynarki Wojennej. Początkowo po ukończeniu Wyższej Oficerskiej Szkoły Lotniczej trafił do 37 Pułku Śmigłowców Transportowych. Dwa lata później, we wrześniu 1992 roku, został przeniesiony do lotnictwa Marynarki Wojennej i rozpoczął służbę w 18 Eskadrze Lotnictwa Ratowniczo-Łącznikowego MW stacjonującej na lotnisku w Gdyni Babich Dołach. We wrześniu 1995 roku został dowódcą klucza w 1 Puckim Dywizjonie Lotniczym, a sześć lat później, w grudniu 2001 roku − zastępcą dowódcy eskadry. W marcu 2004 roku, objął obowiązki szefa sekcji szkoleniowej 28 Puckiej Eskadry Lotniczej w Gdyni Babich Dołach, a od 1 lipca 2004 roku był zastępcą dowódcy eskadry.

7 lutego 2011 roku objął obowiązki dowódcy Grupy Lotniczej Darłowo wchodzącej w skład 44  Bazy Lotnictwa Morskiego.

Komandor Cezary Wiatrak jest pilotem śmigłowców ratowniczych W-3RM „Anakonda” oraz śmigłowców transportowych Mi-17, latał również śmigłowcami Mi-2 i Mi-8. W powietrzu spędził 2500 godzin. Za udział w operacji ratowania powodzian w 1997 roku Prezydent RP odznaczył go "Srebrnym Krzyżem Zasługi za Dzielność".


Starszy bosman sztabowy Mirosław Ochtera ma na swoim koncie blisko 29 lat służby wojskowej i ponad 2300 godzin nalotu. W 1978 roku rozpoczął służbę zawodową na stanowisku starszego mechanika w 16 Pułku Lotnictwa Specjalnego, następnie, w 1988 roku, został wyznaczony na stanowisko starszego mechanika klucza eksploatacji samolotów w 7 Pułku Lotnictwa Specjalnego. Od 1989 roku był starszym mechanikiem w 18 Eskadrze Lotnictwa Ratowniczo- Łącznikowego MW. Po sformowaniu Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej pełnił obowiązki technika pokładowego w 1 Puckim Dywizjonie Lotniczym, 28 Puckiej Eskadrze Lotniczej.

Bosman Mirosław Ochtera latał na samolotach An-2, oraz śmigłowcach Mi-2 i W-3. Obecnie jest technikiem pokładowym śmigłowców ratowniczych W-3RM „Anakonda” w 43 Bazie Lotnictwa Morskiego. Od 1996 roku posiada również uprawnienia technika-instruktora na tym śmigłowcu. W 2012 roku pełnił 53 dyżury w systemie ratownictwa morskiego i lotniczego. Trzykrotnie brał udział w akcjach ratowniczych.

Fot. kmdr ppor. Czesław Cichy

PZ

autor zdjęć: kmdr ppor. Czesław Cichy

dodaj komentarz

komentarze


Klucz do dobrych relacji
 
Z archiwum „Szarego”
Trzy filary wojny minowej
Zmiany emerytalne dla żołnierzy
Razem się szkolą, razem walczą
Plan ćwiczeń WOT dla pracodawców
Sojusznicy przy wigilijnym stole
Amunicja i miny dla armii
Kpr. Danuta Dmowska-Andrzejuk ministrem sportu
Trudna droga
Święto pod znakiem „Ślązaka” i okrętów podwodnych
Ostre strzelanie artylerzystów
Artyleryjska interoperacyjność
Żołnierze najlepsi na festiwalu sztuk walki
Szykują się zmiany w wojskowych emeryturach
„Błękitni” lecą do Afganistanu
Zbrojeniówka pod nowym nadzorem
Wojsko na święta
Polska pod kontrolą armii
Pierwszy poległy pilot Września ’39
Dr Kostrzewa-Zorbas: NATO potwierdziło swoją jedność
Wybory do gremiów przedstawicielskich
Żołnierze z „Błękitnej Brygady” w błękitnych beretach
Terytorialsi za oceanem
Włosko-polski sojusz kosmiczny
Jak gra dowódca, grają wszyscy
„Paszporty Ładosia” ratowały życie
„Defender Europe 20”, czyli amerykańskie manewry w Europie
Przyznano nagrody im. Rejewskiego
Wojskowy śmigłowiec dyżuruje w Zakopanem
Gorące obrady NATO w Londynie
Minister Błaszczak u polskich żołnierzy w Libanie
„Polski Czołg”, czyli żołnierz niepokonany w oktagonie
Jak Polacy wyzwalali Bredę
Wszyscy jesteśmy Darfurczykami
Jakie podwyżki dla żołnierzy?
Nowelizacja ustawy o weteranach w Sejmie
Szwedzki baypass przed „Orką”
Gotowi na misję
Paczki dla kresowiaków
Unwanted Treaty
Defense Without Politics
Błyskawiczna reakcja
AMW poleca się na święta
Kto zostawia ślady w sieci
Leopardy na Podkarpaciu
Klasy wojskowe po nowemu
Szpadzistki wygrały turniej o Puchar Świata w Tallinie
Głosuj na wojskowego sportowca roku
Nowe laboratorium WAT
Wirtualna batalia w obronie sojusznika
NATO wzmocni obecność na wschodniej flance
Peowiacy. Pretorianie Piłsudskiego
Kto nie będzie rozmawiał z Ławrowem, będzie rozmawiał z Szojgu
Morawiecki: harmonizujmy działania UE i NATO
Los Polski naszym losem
The Army Enters the Frame
16 Dywizja Zmechanizowana mistrzem wojska w futsalu

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Inspektorat Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO