moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

 
Pilot i technik roku w Marynarce Wojennej

Dowódca Grupy Lotniczej Darłowo komandor porucznik Cezary Wiatrak oraz technik pokładowy śmigłowców ratowniczych W-3RM „Anakonda” starszy bosman sztabowy Mirosław Ochtera zostali wyróżnieni tytułem pilota i technika roku w Marynarce Wojennej.

Tytuły wręczono w ubiegłą sobotę, w Warszawie, podczas 18. Balu Lotników i Polskiej Obronności organizowanego przez Agencję Lotniczą Altair − wydawcę magazynu „Skrzydlata Polska”.

Komandor porucznik pil. Cezary Wiatrak jest absolwentem dęblińskiej „Szkoły Orląt” (1990 r.), studiów dyplomowych na Uniwersytecie Gdańskim oraz studiów podyplomowych w Akademii Marynarki Wojennej. Początkowo po ukończeniu Wyższej Oficerskiej Szkoły Lotniczej trafił do 37 Pułku Śmigłowców Transportowych. Dwa lata później, we wrześniu 1992 roku, został przeniesiony do lotnictwa Marynarki Wojennej i rozpoczął służbę w 18 Eskadrze Lotnictwa Ratowniczo-Łącznikowego MW stacjonującej na lotnisku w Gdyni Babich Dołach. We wrześniu 1995 roku został dowódcą klucza w 1 Puckim Dywizjonie Lotniczym, a sześć lat później, w grudniu 2001 roku − zastępcą dowódcy eskadry. W marcu 2004 roku, objął obowiązki szefa sekcji szkoleniowej 28 Puckiej Eskadry Lotniczej w Gdyni Babich Dołach, a od 1 lipca 2004 roku był zastępcą dowódcy eskadry.

REKLAMA

7 lutego 2011 roku objął obowiązki dowódcy Grupy Lotniczej Darłowo wchodzącej w skład 44  Bazy Lotnictwa Morskiego.

Komandor Cezary Wiatrak jest pilotem śmigłowców ratowniczych W-3RM „Anakonda” oraz śmigłowców transportowych Mi-17, latał również śmigłowcami Mi-2 i Mi-8. W powietrzu spędził 2500 godzin. Za udział w operacji ratowania powodzian w 1997 roku Prezydent RP odznaczył go "Srebrnym Krzyżem Zasługi za Dzielność".


Starszy bosman sztabowy Mirosław Ochtera ma na swoim koncie blisko 29 lat służby wojskowej i ponad 2300 godzin nalotu. W 1978 roku rozpoczął służbę zawodową na stanowisku starszego mechanika w 16 Pułku Lotnictwa Specjalnego, następnie, w 1988 roku, został wyznaczony na stanowisko starszego mechanika klucza eksploatacji samolotów w 7 Pułku Lotnictwa Specjalnego. Od 1989 roku był starszym mechanikiem w 18 Eskadrze Lotnictwa Ratowniczo- Łącznikowego MW. Po sformowaniu Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej pełnił obowiązki technika pokładowego w 1 Puckim Dywizjonie Lotniczym, 28 Puckiej Eskadrze Lotniczej.

Bosman Mirosław Ochtera latał na samolotach An-2, oraz śmigłowcach Mi-2 i W-3. Obecnie jest technikiem pokładowym śmigłowców ratowniczych W-3RM „Anakonda” w 43 Bazie Lotnictwa Morskiego. Od 1996 roku posiada również uprawnienia technika-instruktora na tym śmigłowcu. W 2012 roku pełnił 53 dyżury w systemie ratownictwa morskiego i lotniczego. Trzykrotnie brał udział w akcjach ratowniczych.

Fot. kmdr ppor. Czesław Cichy

PZ

autor zdjęć: kmdr ppor. Czesław Cichy

dodaj komentarz

komentarze


Zostań studentem ASzWoj
 
20 medali żołnierzy na mistrzostwach kraju w biegu na orientację i łucznictwie
„Ochotnik” – opowieść o bohaterze
Polak z Medalem NATO
Tak się ćwiczy na rumuńskich poligonach
Jak Berling szedł na odsiecz Warszawie
Sonary dla śmigłowców ZOP
Wojsko przeciw wirusowi
Nowy album WIW-u o bohaterach 1920 r., ofiarach zbrodni katyńskiej
Ochotnik do Auschwitz
Ukraiński kurs na Zachód
Dodatki dla specjalsów po nowemu
Polsko-amerykańska współpraca
F-16 kończą misję w Estonii
Kłopoty z odprawą mieszkaniową
Szybciej do wojska
Kabina do zadań specjalnych
Amerykanie odmładzają F-16
Październik pod znakiem Tallboya
Posłowie o przyczynach tragedii z 10 kwietnia
Sukcesy wojskowych lekkoatletów
„Aviation Detachment” w Łasku
Wybuchowa edukacja
McCarthy: Żołnierze USA w Polsce zwiększają bezpieczeństwo całego regionu
Pełne wynagrodzenie za kwarantannę
Defender 2020: Symulator Pioruna
„Rosyjski walec” na polskich Kresach
Szybsza droga do armii zawodowej
Laserowa artyleria US Army
„Astral Knight” – integracja na polskim niebie
Brąz kajakarza, 10 medali biegaczy i badmintonistów
To kolarze rozpoczęli współczesną historię polskiego wojskowego sportu
Miesiąc izolacji żołnierzy „Irini”
Leopardy i Raki na podkarpackim poligonie
Na WF-ie dokładniej ocenią wytrzymałość żołnierzy
Ku czci roku 1918 i 1920
Orzeczenia lekarskie żołnierzy będą ważne dłużej
Komisje sejmowe o umowie z USA
I Ty możesz służyć Ojczyźnie
„Kaper” przeciw terrorystom
Zamek na poligonie
Agencja Uzbrojenia nabiera kształtów
Nowe sanitarki dla wojska
Bohaterska obrona wzgórza 385
Market Garden, Sosabowski wkracza do gry
To nie gwiazdki czynią z oficera dobrego dowódcę
Wspólnie zadbajmy o naszą przyszłość
W MON o polsko-słowackiej współpracy
Więcej pieniędzy dla żołnierzy na misjach
Komitet Wojskowy NATO o pandemii
Kierunek Turcja, czyli nowa misja polskich żołnierzy
Kaprale po Legii Akademickiej
Rozstrzygająca bitwa o Niemen
Dekady za wcześnie
Kraby kontra okręt
Dowódcy NATO w Szczecinie: o odstraszaniu i obronie Sojuszu
Zaplecze dla Rosomaków
16 Dywizja najlepsza!

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Inspektorat Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO