moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Samoloty dla VIP-ów będą od nowego roku

Dwie firmy złożyły oferty na czarter samolotów do przewozu najważniejszych osób w państwie. Zanim Inspektorat Uzbrojenia MON wybierze wykonawcę usługi, dokona weryfikacji złożonych dokumentów. Trzyletnia umowa ma obowiązywać od 1 stycznia 2014 roku. Jej wartość jest wyceniana na kilkaset milionów złotych.


MON chce wyczarterować cztery samoloty, które mają przewozić najważniejsze osoby w państwie. Dwa z nich mają być maszynami średniej wielkości, z zasięgiem powyżej trzech i pół tysiąca kilometrów, które na pokład mogą zabrać dziewięćdziesięciu pasażerów. Drugi typ to małe samoloty o zasięgu powyżej pięciu tysięcy kilometrów, które mogą przewieźć maksymalnie dziewiętnastu pasażerów.

Wyczarterowaniem VIP-owskich samolotów armii są zainteresowani dwaj przewoźnicy. Blue Jet sp. z o.o. oferuje samoloty „małe” , Polskie Linie Lotnicze LOT SA samoloty „średnie”. Trzecia firma – Enter Air sp. z o.o. – choć złożyła wniosek o udział w postępowaniu, ostatecznie nie przedstawiła swojej propozycji.

– Oferty są analizowane pod kątem wymagań formalnoprawnych. Kolejnym etapem będzie wybór najkorzystniejszej – mówi kmdr Janusz Walczak, dyrektor Departamentu Prasowo-Informacyjnego MON. Umowa ma zostać podpisana do 21 grudnia 2013 roku. W praktyce najważniejsze osoby w państwie zaczną latać nowymi samolotami od 1 stycznia 2014 roku. „Wynajem” maszyn ma potrwać do końca 2017 roku.

Wyczarterowane samoloty będą stacjonować w Warszawie na Lotnisku Chopina. Będą przeznaczone do wyłącznej dyspozycji zamawiającego. Na czas wynajmu zostaną przemalowane w biało-czerwone barwy.

Zgodnie z warunkami przetargu, załoga obsługująca samolot musi wykazać się udokumentowaną znajomością języka polskiego, a personel techniczny i operacyjny (m.in. piloci) ma się legitymować certyfikatami dostępu do informacji niejawnych, oznaczonych klauzulą „tajne” i „zastrzeżone” lub ich odpowiednikiem w kraju wykonawcy.

Obecnie prezydent, premier i ministrowie mają do dyspozycji dwa brazylijskie samoloty Embraer, wyczarterowane przez resort obrony od należącej do LOT-u spółki Eurolot. Zawarta w 2010 roku umowa wygasa z końcem 2013 roku. Dlatego MON już pod koniec maja 2013 r. ogłosił przetarg na czarter nowych maszyn.

PG

autor zdjęć: kpt. Maciej Nojek

dodaj komentarz

komentarze


Odyseja 20 Pułku Piechoty
 
Odznaczenia państwowe za medale paryskich igrzysk
Apokalipsa ’39 – dzień pierwszy
Protected by the Army
Weterani na MSPO
Polacy pobiegli w „Baltic Warrior”
Kim byli obrońcy Poczty Polskiej w Gdańsku?
Wszystko w ruchu, czyli snajper na morzu
Do abordażu!
Tanecznym krokiem na ringu po srebro
Wyższe świadczenie mieszkaniowe dla żołnierzy
Kieleckie laury cz. 3
Nowoczesne gogle noktowizyjne od PCO
Szef MON-u w Dęblinie: Chcemy dać szansę ambitnym
Ambitne plany PIT-Radwaru
Rusza „Misja na Marsa”
Awanse za olimpijskie medale
W drogę na Westerplatte
Dołącz do korpusu szeregowych zawodowych
Wojsko Polskie w oczach zagranicznych mediów
Rakietowy wiking
MSPO 2024 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Negocjacje w sprawie HIMARS-ów
Zdalnie Sterowane Moduły Uzbrojenia ZM „Tarnów”: nowe możliwości bojowe dla czołgów K2PL
Działania wojska w warunkach pokoju
Paryż – odliczanie do rozpoczęcia igrzysk!
Coraz bardziej niebezpiecznie na Bliskim Wschodzie
Olympus in Paris
NATO odpowiada na falę rosyjskich ataków
Rządowa propozycja budżetu na 2025 rok
Incydent przy granicy. MON chce specjalnego nadzoru nad śledztwem
Zwiadowcy z WOT-u na podium
Szef MON-u nagrodzony przez Forum Ekonomiczne
Posłowie o efektach szczytu NATO
Niemiecka agresja
Szef MON-u z wizytą w Waszyngtonie
Najlepsi sportowcy wśród terytorialsów to …
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Sejm podziękował za służbę na granicy
W Sejmie o zniszczeniu Tupolewa
Album o żołnierzach-olimpijczykach
Adm. Bauer: NATO jest na właściwej ścieżce
MSPO szansą dla polskiej zbrojeniówki
Podwodna Akademia
Czworonożny żandarm w Paryżu
Koniec poszukiwań obiektu, który miał wlecieć w polską przestrzeń
Zarost i tatuaże dozwolone
Nowe zdolności robota PIAP IBIS
Londyn o „Tarczy Wschód”
„Cichociemny” tylko dla nielicznych
Wypadek na granicy
Nowy wymiar łączności
Skok na głęboką wodę
Detonacja także pod wodą
Olimp w Paryżu
Laury za bezpieczeństwo i nowatorstwo
Apel kadetów na MSPO
Policja, Straż Graniczna i wojsko: strefa buforowa funkcjonuje dobrze
Terytorialsi na ratunek
Kontenery szczelne elektromagnetycznie
Delfin z Bałtyku
Na siódmym torze po siódmy medal
Kieleckie laury cz. 2

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO