moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

 
Polskie „Jastrzębie” latają nad Holandią

Sześć wielozadaniowych samolotów F-16, piloci oraz personel techniczny z 32 Bazy Lotnictwa Taktycznego w Łasku poleciało do holenderskiej bazy w Leeuwarden. Lotnicy wezmą udział w największych w Europie powietrznych manewrach „Frisian Flag 2015”. Pierwsze zadania w powietrzu „Jastrzębie” wykonają jeszcze dzisiaj.


– To jedno z najważniejszych ćwiczeń lotniczych w Europie. Nasze samoloty i załogi systematycznie biorą udział w tym międzynarodowym treningu. Ćwiczenia te to doskonała okazja, by szkolić się w powietrzu z sojusznikami – mówi ppłk Artur Goławski, rzecznik prasowy Dowództwa Generalnego RSZ.

W międzynarodowych manewrach weźmie udział kilkadziesiąt samolotów z kilku państw NATO. Nad Holandią i Morzem Północnym latać będą m.in. Finowie, Niemcy, Amerykanie, Włosi i Holendrzy. Zadania lotnicze wykonają maszyny takie jak: F-18, Eurofighter Typhoon, F-15, F-16, NATO-wski samolot dowodzenia E-3A AWACS oraz latające tankowce z Francji, Holandii, Niemiec i Włoch.

Polskie siły powietrzne reprezentują piloci i personel techniczny z 32 Bazy Lotnictwa Taktycznego w Łasku. Żołnierze dysponują sześcioma samolotami F-16: pięć w wersji C i jedna w wersji D. Wspólnie z innymi pilotami państw Sojuszu polscy żołnierze będą ćwiczyć m.in. loty ofensywne, tankowanie w powietrzu oraz loty w dużych ugrupowaniach.


Piloci przećwiczą zasady postępowania w przypadku wystąpienia zakłóceń radioelektronicznych, sprawdzą się także w misjach zwiadowczych. – Podczas manewrów „Frisian Flag” możemy sprawdzić wszystkie procedury lotnicze obowiązujące w NATO. Ćwiczymy kompatybilność naszych procedur z procedurami innych państw. Do tych podstawowych misji należą m.in. przechwycenie samolotu naruszyciela i odprowadzenie go do wyznaczonych granic przestrzeni powietrznej – mówi por. Grzegorz Jasianek, oficer prasowy 2 Skrzydła Lotnictwa Taktycznego.

Manewry „Frisian Flag” odbywają się od lat dziewięćdziesiątych. W ćwiczeniach brały udział m.in. szwedzkie wielozadaniowe samoloty myśliwskie JAS-39 Gripen i fińskie myśliwce F/A-18 Hornet. Były także amerykańskie myśliwce: F-14 Tomcat, wielozadaniowe F/A-18 Hornet, samoloty walki elektronicznej EA-6B Prowler i F-15 Eagle oraz norweski samolot walki elektronicznej Falcon.

W 2013 roku do Leeuwarden na „Frisian Flag” poleciały F-16 z polskiej bazy w Krzesinach.

Szkolenie w Holandii zakończy się 24 kwietnia. Polskie „efy” ponownie sprawdzą się na arenie międzynarodowej w maju podczas ćwiczenia NATO „Air Meet” w Turcji.

MKS

autor zdjęć: fot. st. chor. szt. Leszek Jóźwik

dodaj komentarz

komentarze

~Stefan
1429234560
To latanie nad Holandią to obraz TCHÓRZOSTWA ... dlaczego nie latają nad wschodnią granicą Polski ?!?!?
53-68-48-23

Gala Buzdyganów w stulecie „Polski Zbrojnej”
 
Wybierz się na wojskowe studia
Kraby dla podhalańczyków
Course on Diplomacy
Czy mur powstrzyma falę uchodźców?
Na granicy stratosfery
Ostatnie dni kampanii 1939
Włoski minister obrony z wizytą w Polsce
Szef MON odwiedził USA
JWK to test siły i motywacji
Eto, pies na misje
Wilk na poligonie
77 lat temu powstańcy zakończyli bój o Warszawę
Polityka nie znosi próżni
W jedynym słusznym kierunku
Wzmocnione siły na granicy
Uzbrojenie dla „Kormoranów”
Time for Miecznik
Marynarskie fatum, czyli ostatnia droga Naczelnego Wodza
Prawda o Katyniu zawarta w teczce nr 1
Polacy na czele zespołu przeciwminowego NATO
Szczyt NATO w Brukseli – punkt zwrotny dla Sojuszu
„Akcja rekrutacja” – ostatnia szansa dla sportowców
Legia Akademicka po raz piąty
Polskie skrzydła nad Morzem Śródziemnym
KFOR: wyższy stopień gotowości
„Ryś ‘21”, czyli przerzut wojsk
Dron z LAW-u
Ilu rezerwistów dostanie powołania?
Rezerwista ochotnik też musi się starać
Szczyt NATO o zagrożeniach dla bezpieczeństwa
Test mobilności 12 Dywizji
Polscy żandarmi wspierają Gruzinów
Polskie Jastrzębie nad Atlantykiem
Sztandar dla krakowskich żandarmów
Polsko-tureckie obrady
Marynarz pierwszy na mecie ćwierćmaratonu
Żądajcie „Polski Zbrojnej”
Afganistan. Czas wracać do domu
Wyścig zbrojeń nie ustaje
Posłuchaj historii bohaterów. To ich testament
Współpraca i wspólna pamięć
Żołnierze bez testów z WF-u
Sto lat „Polski Zbrojnej” - serwis specjalny
UE o wspólnym bezpieczeństwie
Sukcesy żołnierzy na mistrzostwach świata i Europy
Sto lat „Polski Zbrojnej” za nami
Advantages of Efficient Organization
Armia Fight Night – bitwa o niepodległość
„Ramstein Alloy” nad Litwą
Koncern Boeing dostarczył kolejny samolot dla VIP-ów
Polacy w Wilnie czyli „bunt” Żeligowskiego
Ogień na alpejskich szczytach
Od 25 lat biegacze walczą o nóż komandosa
Ciemne strony Facebooka
Emerytura wypłacana w … karmie
Duch Invictus jest, czas na formę
Szef MON-u w Forcie Sill
Zakaz noszenia mundurów podczas protestów

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Inspektorat Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO