moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

 
Milion roboczogodzin przepracowanych przy Boeingach 737

2017 to rok przełomowy dla LOTAMS, jeśli chodzi o obsługę tego typu. Pracownicy spółki przez ponad 25 lat przepracowali łącznie milion roboczogodzin przy ciężkich przeglądach tego typu samolotu.




Samoloty Boeing 737 latają w barwach LOT od 1992 roku. W tym czasie były obsługiwane przez Bazę Techniczną LOTu, następnie przez LOTAMS, czyli przedsiębiorstwo powstałe z wydzielenia Bazy Technicznej LOT. Obsługa wykonywana przez obecny personel LOTAMS - dotyczyła zarówno wsparcia technicznego podczas lotów czarterowych, obsługi liniowej, przeglądów lekkich, jak i przeglądów ciężkich, w tym przeglądów kategorii „D”. Przegląd „D” to obsługa o największym zakresie - polega na pełnej inspekcji i sprawdzeniu wszystkich, nawet najmniejszych części samolotu. Samoloty użytkowane przez LOT po zakończeniu okresu leasingowego były poddawane przeglądom zdawczym (Redelivery). W przypadku latających do tej pory w barwach LOTu samolotów B737-400 (LLE, LLF, LLG) wykonano również modyfikację wyposażenia wnętrza oraz części wyposażenia awionicznego (tzw. „retrofit”), co pozwoliło na podniesienie standardu do poziomu oczekiwanego przez pasażerów w dzisiejszych czasach. Prace w zakresie zmian wnętrza samolotu są jednymi z bardziej wymagających pod względem kompetencji technicznych organizacji obsługowej. Przez 25 lat wykonano na 23 należących do LOT samolotów B737 (10x -500, 10x -400 i 3x -300) ogromną liczbę przeglądów. Tylko od roku 2001, a więc już po niemal 10 latach użytkowania samolotów, wykonano 115 przeglądów kategorii „C” oraz 18 przeglądów kategorii „D”. Natomiast od początku historii obsługi Boeing 737 w warszawskiej bazie technicznej - przeprowadzono 251 ciężkich przeglądów dla LOT oraz wielu innych klientów z całego świata. Wszystkich wizyt, na które wystawiono pakiety obsługowe (nie licząc obsług wykonywanych przez dziennik), było w tym czasie około 800.

Oprócz samolotów należących do LOT, LOTAMS wykonuje także obsługę innych przewoźników, w tym również samoloty B737 Next Generation. Duża liczba przeglądów dla przewoźników innych niż LOT wykonywana jest także w obsłudze liniowej.

O takim wyniku zadecydowało przede wszystkim doświadczenie i wysoko wykwalifikowany personel. Mechanicy lotniczy są szkoleni bezpośrednio przez wykładowców z Boeinga, który jako producent samolotu organizuje obszerne kursy, dzięki którym mechanicy i inżynierowie nabywają wymaganą przepisami lotniczymi wiedzę pod okiem profesjonalistów. Mechanicy szkoleni są zarówno w Polsce, jak i za granicą, w siedzibach producentów. Kolejnym czynnikiem składającym się na osiągnięty wynik jest posiadanie przez LOTAMS 4 hangarów (10 slotów) z wyposażeniem przystosowanym do obsługi tego modelu samolotu. Nasza baza posiada m.in. odpowiednie podnośniki, doki technologiczne, wózki do silników czy sprzęt do badań nieniszczących. Ponadto, lokalizacja LOTAMS tuż obok płyty Lotniska Chopina również wpływa pozytywnie na płynność wykonywanej obsługi.

W ostatnim czasie został zakończony przetarg na wybór samolotów dla przelotów najważniejszych osób w państwie. Do rejsów rządowych wybrano Boeinga Business Jet (BBJ2), czyli zmodyfikowaną wersji Boeing 737. Wysoka jakość i odpowiednie dostosowanie kabiny do potrzeb podróżujących łączy się z komfortem i bezpieczeństwem.
Posiadamy wieloletnie doświadczenie w zakresie obsługi samolotów Boeing 737, które zdobywaliśmy od początku lat 90-tych jako jedna z pierwszych w Europie firm. Nasi pracownicy przepracowali na tym typie ponad milion godzin. Nie ma w Polsce oraz w regionie bazy technicznej, która mogłaby się pochwalić takim doświadczeniem. Jednocześnie, cały czas staramy się dopasowywać do rynku, stale się doskonalić i poszerzać naszą ofertę. W bieżącym roku wprowadzamy do obsługi najnowszy typ Boeing 737 MAX – komentuje członek Zarządu – Rafał Momot.

LOT Aircraft Maintenance Services Sp. z o.o. jest dostawcą usług związanych z techniczną obsługą samolotów cywilnych, a także wojskowych. Działa nieprzerwanie od lat 30. XX w., czyli od otwarcia lotniska Warszawa-Okęcie. Spółka realizuje usługi w pełnym zakresie przeglądów bazowych i liniowych (wykonuje kilkaset przeglądów bazowych i kilkadziesiąt tysięcy przeglądów liniowych rocznie). Posiada 4 hangary, w tym 10 slotów. Obsługuje 4 z 10 największych na świecie linii lotniczych. Specjalizuje się również w usługach związanych z estetyką samolotów (m.in. malowanie i oklejanie kadłubów oraz skrzydeł, estetyka wnętrza, wymiana i serwis foteli lotniczych) oraz obsługą warsztatową komponentów lotniczych. Szeroki wachlarz oferowanych usług zapewnia kompleksową obsługę, zgodną z oczekiwaniami klientów. Spółka zatrudnia 800 pracowników, z czego większość stanowi Obszar Produkcji. 5 kwietnia 2012 roku Spółka uzyskała certyfikat EMBRAER AUTHORIZED SERVICE CENTER. Aktualnie LOTAMS jest jedynym Autoryzowanym Centrum Obsługowym dla samolotów firmy Embraer na terenie Centralnej oraz Wschodniej Europy. Spółka jako pierwsza
w Europie przeprowadziła ciężki przegląd dla Boeinga 787 Dreamliner.

red. PZ

autor zdjęć: LOT AMS

dodaj komentarz

komentarze


Brąz razy sześć dla żołnierzy na mistrzostwach świata i Europy
 
Podwójny Półmaraton Komandosa
Strzelczyni CWZS-u na pucharowym podium
Abramsy pod dobrą opieką
Rusza kwalifikacja wojskowa
Szefowie obrony NATO o zakupach amunicji
Szef MON-u w Brukseli
Misja Polaków dobiegła końca. Czas na Niemców
Nowoczesna łączność dla armii
Pies, który skoczył z aparatem tlenowym
Polska przystań brytyjskich jeńców
Zmiany w dowództwie Żandarmerii Wojskowej
Komandosi szkolą psy bojowe w Iraku
Co z podwyżkami dla żołnierzy?
„Avenger” na Monte Cassino
Zielone światło dla Barbary
Mocny sygnał od NATO
Rakietowy szach
Liban uznany za strefę działań wojennych
Brak perspektyw na szybką zmianę sytuacji w Ukrainie
Jaką drogą po wojskowy indeks?
Eurofightery znowu w Polsce
Bruksela przed szczytem
Wyposażenie indywidualne żołnierzy do wymiany
Skromny początek wielkiej wojny
Offset dla „Wisły”
Nowy szef CWCR
Gwałty stały się bronią rosyjskiej armii
Szczury Pustyni dotarły do Polski
Miliardy dla Ukrainy w nowym budżecie UE
Zachód przeciwko „korsarzom”
Invictus w zimowym stylu
Pierwsze Homary-K w Wojsku Polskim
Więcej pieniędzy w portfelach żołnierzy
F-16 z misją PKW Orlik w Estonii
Rozmowy w Pałacu Prezydenckim o bezpieczeństwie
Operacja „Gryf” i „Rengaw” na Podlasiu
Walka w bliskim kontakcie to poważne wyzwanie
Cud w Trewirze
Wojna o porządek świata
Pierwszy skok
Zmiany w zarządzie PGZ-etu
Dobrowolsi – czas start!
W Polsce będzie centrum NATO-Ukraina
Jakie podwyżki dla żołnierzy
Roszady personalne w PGZ-ecie
BAP przenosi się z Estonii na Łotwę
Zamiana po włosku
Zimowy sprawdzian podchorążych
Lekcje z frontu
Medale dla sportowców z „armii mistrzów”
Podwyżki dla zawodowców coraz bliżej
Lista trupich główek
Nagroda dla reporterów „Polski Zbrojnej”
Którą drogą do armii?
Śnieg może być groźną bronią
Air Show ’25 – do zobaczenia
Gdzie są szczątki Tu-154M? Podkomisja Macierewicza pod lupą
Złota taekwondzistka, srebrni hokeiści na trawie
Sukcesy wojskowych w żeglarstwie i łyżwiarstwie szybkim
Wojenny bohater na szubienicy
Tajna misja polskiej agentki

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO