moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

 
Kolejne Jelcze dla armii

Wojsko chce kupić prawie 900 ciężarówek Jelcz model 442.32. Dostawy mają być zrealizowane latach 2019–2022. Jak poinformowało Ministerstwo Obrony Narodowej, będzie to drugi co do wielkości kontrakt zbrojeniowy Jelcza, spółki należącej do Polskiej Grupy Zbrojeniowej. Wartość umowy jest szacowana na ponad 600 milionów złotych.

Ministerstwo Obrony Narodowej poinformowało dzisiaj, że Inspektorat Uzbrojenia MON negocjuje ze spółką z Laskowic kontrakt na dostawę ciężarówek średniej ładowności wysokiej mobilności Jelcz 442.32. Wojsko chce ich kupić sporo, bo aż 888 sztuk. Przy czym 473 egzemplarze zostaną pozyskane w ramach zamówienia gwarantowanego, a 415 – jako opcja. Wozy mają trafić do jednostek operacyjnych, a ich dostawa będzie się odbywała w kilku partiach w ciągu trzech lat (2019–2022).

W 2013 roku MON zapłacił 674 mln złotych za 913 Jelczy 442.32, a w 2017 roku – 420 mln złotych za 500 sztuk. Można więc przypuszczać, że 888 pojazdów będzie kosztować ponad 600 mln zł. MON przekazało, że będzie to drugi co do wielkości kontakt Jelcza po 1989 roku. Resort obrony zapewnił, że umowa zostanie zawarta w najbliższych tygodniach – pod koniec tego roku lub w I kwartale 2019 roku.  

Kapitan Krzysztof Płatek, rzecznik prasowy Inspektoratu Uzbrojenia MON, podkreśla, że armia nie ogłosiła w tej sprawie otwartego przetargu, ponieważ od strony formalnej negocjacje dotyczą kontynuacji dotychczasowych dostaw Jelczy 442.32.

Jelcz 442.32 to najmniejsza ciężarówka średniej ładowności wysokiej mobilności obecnie produkowana przez spółkę z Laskowic. Dwuosiowy pojazd o długości 7,98 metra, wysokości 2,74 m i szerokości 2,55 m, waży 9600 kg i może zabrać aż sześć ton ładunku albo 24 w pełni wyposażonych żołnierzy. Pojazd jest napędzany wysokoprężnym silnikiem MTU 6R106TD21 o mocy 326 koni mechanicznych. Jego moment obrotowy, wynoszący 1300 Nm przy 1200–1600 obr./min, sprawia, że pojazd może osiągnąć maksymalną prędkość 85 kilometrów na godzinę.

Jelcz jest częścią grupy kapitałowej Huta Stalowa Wola, którą tworzą Jelcz Sp. z o.o – HSW S.A., HSW-Wodociągi Sp. z o.o i Autosan Sp. z o.o. 

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: MON

dodaj komentarz

komentarze

~chochoł
1542196620
Wszystko spoko, jako, że nie jestem jakimś wielkim znawcą to czy cena za szt. 600-800 tys. to normalna cena rynkowa, czy tzw, że dla wojska (MON) x 2? Bo wydaje mi się, że za średnio 700 tys. Można wybierać sobie gdzie się chce i jakie się chce. Co prawda duża zaleta, że produkcja w Polce.
65-0B-A2-67

Więcej pieniędzy w portfelach żołnierzy
 
Leopardy jadą na poligon
Gdzie są szczątki Tu-154M? Podkomisja Macierewicza pod lupą
F-16 z misją PKW Orlik w Estonii
Jakie podwyżki dla żołnierzy
Nowe mundury pod lupą 18 Dywizji
Brak perspektyw na szybką zmianę sytuacji w Ukrainie
Polska przystań brytyjskich jeńców
Szefowie obrony NATO o zakupach amunicji
Palmiry – miejsce kaźni
Tylko sprawny żołnierz może być skuteczny na polu walki
Sukcesy wojskowych w żeglarstwie i łyżwiarstwie szybkim
Nowy szef CWCR
Lotnictwo i kobiety
Więcej pieniędzy dla żołnierzy TSW
Tajna misja polskiej agentki
Żołnierze NATO nie pojadą do Ukrainy
Nowoczesna łączność dla armii
Zachód przeciwko „korsarzom”
Będzie za co kupić koreańską broń
Walczyli o wolną Polskę, zginęli od kul UB
Brąz razy sześć dla żołnierzy na mistrzostwach świata i Europy
Priorytety dla armii
Szwecja kolejnym członkiem NATO
Jastrzębie przyleciały znad Bałtyku
Złota taekwondzistka, srebrni hokeiści na trawie
Ostrożnie! Czołgi na drodze
Pamiętamy o Niezłomnych
Air Show ’25 – do zobaczenia
W Polsce będzie centrum NATO-Ukraina
Miejsce kobiet jest (również) w lotnictwie
Co z podwyżkami dla żołnierzy?
Gwałty stały się bronią rosyjskiej armii
Nowoczesny system IBCS dla Wojska Polskiego
Andrzej Grzyb: Ws. obrony cywilnej liczę na porozumienie ponad podziałami
„Brilliant Jump 2024”: finał długiego marszu
Podoficer pies
Którą drogą do armii?
Komandosi szkolą psy bojowe w Iraku
Zamiana po włosku
Podwyżki dla zawodowców coraz bliżej
Kleszcze dla wojska
Wielki test w West Point coraz bliżej
Ferie w mundurze
„Nie” dla wojskowej misji w Ukrainie
Przerwany lot „Orlika”
Telefon zaufania dla żołnierzy
W Jachrance o skokach spadochronowych
BAP przenosi się z Estonii na Łotwę
Jaką drogą po wojskowy indeks?
Rusza morski „Dragon”
Zmiany w zarządzie PGZ-etu
Strzelczyni CWZS-u na pucharowym podium
Medale dla sportowców z „armii mistrzów”
Wyposażenie indywidualne żołnierzy do wymiany
Sztandar dla Dowództwa WOT
Eurofightery znowu w Polsce

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO