moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Bezkonkurencyjni kierowcy z DGW

Najpierw test teoretyczny, potem sprawdzian umiejętności jazdy autem lub motocyklem, udzielanie pierwszej pomocy, a na koniec rywalizacja drużynowa. Na terenie Centrum Szkolenia Marynarki Wojennej w Ustce o laur najlepszego wojskowego kierowcy roku rywalizowali żołnierze z wszystkich rodzajów wojsk. Zwyciężył plut. Hieronim Nowak z Dowództwa Garnizonu Warszawa.          

W szranki stanęło 52 zawodników reprezentujących sześć zespołów – wojska lądowe, siły powietrzne, marynarkę wojenną, wojska obrony terytorialnej, Inspektorat Wsparcia Sił Zbrojnych oraz Dowództwo Garnizonu Warszawa. Zmagania rozpoczęły się dla wszystkich uczestników testem wiedzy ze znajomości przepisów ruchu drogowego, budowy i eksploatacji pojazdów mechanicznych oraz zasad udzielania pierwszej pomocy medycznej ofiarom wypadków drogowych.

Po tej konkurencji podzielono zawodników na podgrupy sprzętowe – osobno kierowcy motocykli, osobno kierowcy samochodów ciężarowych i aut osobowo-terenowych – z których każda mierzyła się z konkurencją udzielania pomocy ofiarom wypadków, a także z testami sprawdzającymi umiejętności jazdy. Zawodnicy mieli do zaliczenia m.in. slalom oraz pokonywanie na czas trudnego terenu.

REKLAMA

Film: st. kpr. Michał Jacak, Paweł Sobkowicz / ZbrojnaTV

Rywalizacja zakończyła się konkurencją drużynową, podczas której sprawdzane było przede wszystkim zgranie członków danego zespołu w trakcie takich zadań, jak np. wymiana na czas przebitej opony w ciężarówce.

Po trzech dniach zmagań jury ogłosiło, że tytuł najlepszego wojskowego kierowcy 2024 roku zdobył plut. Hieronim Nowak z Dowództwa Garnizonu Warszawa. Na drugim miejscu uplasował się również reprezentant Dowództwa Garnizonu Warszawa – plut. Kamil Milewski, a trzecie miejsce przypadło st. szer. spec. Tomaszowi Jaworskiemu z wojsk obrony terytorialnej. Jeśli wziąć pod uwagę powyższe wyniki, rezultat rywalizacji drużynowej – będącej sumą punktów za każdą rozgrywaną konkurencję – nie mógł być inny. Pierwsze miejsce zajął zespół Dowództwa Garnizonu Warszawa z kpt. plut. Wojciechem Lewandowskim na czele. Drugą lokatę wywalczył zespół reprezentujący siły powietrzne z kierownikiem mł. chor. Rafałem Kopczyńskim, trzeci był team Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych, kierowany przez st. sierż. Marcina Danielewicza.

Organizowane od 20 lat zawody o miano najlepszego wojskowego kierowcy gromadzą na starcie żołnierzy ze wszystkich rodzajów sił zbrojnych, którzy aby dotrzeć do finałowej rywalizacji, przechodzą cykl wewnętrznych zmagań – od macierzystej jednostki, poprzez związki taktyczne, aż po rodzaje wojsk. W tym roku organizator – Inspektorat Wsparcia Sił Zbrojnych – zdecydował, że finałowa część konkursu odbędzie się w dniach 21–24 maja na terenie Centrum Szkolenia Marynarki Wojennej w Ustce.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: IWSZ

dodaj komentarz

komentarze


Musimy odpowiadać na wojnę hybrydową
 
Najlepsze „tygrysy” są z Polski
Włoskie Eurofightery na polskim niebie
Koszykarskie święto w Łodzi
Dzień, który zmienił bieg wojny
Systemy obrony powietrznej dla Ukrainy
Więcej miejsc dla dobrowolsów
Equipment Tailored to the Needs
Żołnierze bronią nas, my musimy zadbać o żołnierzy
Eksplozja w zakładach zbrojeniowych Mesko
Żołnierze na najwyższym podium mistrzostw lekkoatletów
„Czarownice” nad Londynem
Terytorialsi przechodzą certyfikację
„Osiodłać krowę”
„Umieram jak Polak”
Latający radar
NATO on Northern Track
Docenić „misjonarzy”
Sejm rozpoczął prace nad prezydencką reformą
Inwestycja potrzebna jak tlen
Ameryka daje wsparcie
AWACS-y dostarczone
Czego potrzebują żołnierze na granicy?
Eurosatory 2024 idą na rekord
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Unieszkodliwić dywersantów, pomóc poszkodowanym
Czy kraje UE sięgną po polską broń?
Baltops dla bezpiecznego Bałtyku
Przesmyk w grze
Spadochroniarze w operacji TALO
Sztandar dla cyberwojsk
Światowi liderzy o drodze do pokoju na Wschodzie
Morska Jednostka Rakietowa w Rumunii
Pokazali swoją siłę
Wyrwali się z niemieckiego kotła
Obradował Komitet Wojskowy Unii Europejskiej
Kajakarze i wioślarze na podium
Zaprojektuj mural o powstaniu
„Pierwsza Drużyna” na start
Żołnierze ewakuują Polaków rannych w Gruzji
Wojskowi medycy niosą pomoc w Iraku
O bezpieczeństwie w Białymstoku
Podchorążowie najlepszymi dżudokami
Policjanci szkolą wojsko
Złoto taekwondzistki, srebro lekkoatletki i strzelczyń
Rozporządzenie o utworzeniu strefy buforowej na granicy podpisane
Plan na szczyt
The Art of Protection of Historic Buildings and Monuments
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
AW149 wkrótce „made in Poland”
Gortat Team vs drużyna NATO
Wkrótce certyfikacja WOT-u
Podróż w ciemność
Polscy żołnierze stacjonujący w Libanie są bezpieczni
Głos wschodniej flanki musi być słyszalny
Trzy miecze pokoju
Mistrzowie Spike`ów
Więcej pieniędzy za udział w ćwiczeniach

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO